Biblioteq
Edit CompanyPopular Teas from Biblioteq
See All 4 TeasRecent Tasting Notes
Gongfu 8gr in 100ml gaiwan. 95°. No rinse, 10s first infusion +5 fot the next ones.
(Total infusions: 15)
Un nero abbastanza classico, più aggressivo e meno delicato di un dianhong, meno dolce ma con un chiaro sapore di malto.
Costs: 0.18€/gr
Flavors: Malt
Preparation
I love this one, though they seem to have changed the recipe last time I checked. They were also out, and since I only had another day or so in Rome I never got to buy that second package… I’ll probably try next time. Oh, I miss Rome. Must go again soon.
Anyway – pistachio! Who knew? It’s a wonderful flavour to go with tea, as is the yoghurt, but I’ve had yoghurt in a number of teas (always with good results) but this is my one and only pistachio so far. …. though I am scheming to get my hands on the Theodor one with pistachio and macaroon. But I digress.
I got this tea on the tea shop owner’s advice – I asked for something unusual. It also happens to be one of the very few rooiboses that I like, and I like it quite a bit. By the way, the shop and the owner are both utterly lovely so do stop by if you’re in Rome.
Lapsang Souchong affumicato naturalmente 2 grammi in Zhong 7oz (~210 ml), acqua Sant’Anna sorgente Rebruant 90°C.
Il colore è un arancio pieno con riflessi rame ed oro di una luminosità nascosta, come se nel cuore dell’infuso fosse racchiusa la sorgente della luce.
Il naso sorprende per delicatezza ed eleganza. L’impatto è resinoso con riconoscimenti netti di testa di cerino e resina di pino, subito seguono sentori di erbe aromatiche cotte, tra cui origano, maggiorana, timo, il tutto è avvolto da un dolce ricordo di foglia di limone ed un pizzico di alloro.
All’assaggio sorprende l’ingresso è morbido e porta con sé tutte le dolcezze delle resine, che si aprono subito verso e la pungenza dell’agrume a cui si sovrappone maestoso un pieno ricordo di tabacco che domina il lunghissimo finale.
Grande tè che merita di essere bevuto e gustato da solo, non di meno gli abbinamenti importati potrebbero essere tanti ma tra tutti va provato assolutamente con un Culatello di Zibello di Spigaroli.